Вівторок, 19.03.2024, 10:46
Вітаю Вас Гость | RSS

КЗ "Чернігівська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ст." ЗОР

Меню сайту
Інфостільниця
Працівник відділу кримінальної міліції у справах дітей,
який закріплений за нашим навчальним закладом:
Авраменко Микола Анатолійович
тел. (066) 166 83 46,
роб. тел. (06140)9-18-21
    Адреса:
  • смт. Чернігівка, вул. Дзержинського, 2а
  • Електронна адреса ВКМСД ГУМВС Запорізької області:
  • okmddnzp@rambler.ru
  • Електронна адреса УКМСД МВС України:
  • ditypolice@mns.gov.ua
Адреса районної служби у справах дітей:
Начальник відділу:
Веремій Л.С.
  • Леніна, б.401,
  • тел.(06140)9-15-56
Адреса центру соціальної служби для сім'ї дітей та молоді:
Начальник відділу:
Щепенко І.С.
  • Леніна, б.434,
  • тел.(06140)9-14-39
  • тел.(06140)9-12-13
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Шкільна ЛФК

         

Освіта і здоров’я є взаємодоповнювальними компонентами успішного повсякденного буття дітей та молоді. Підліткам потрібні не лише знання, а й життєві навички, що допомагають робити правильний життєвий вибір, досягати мети, коригувати поведінку, оцінювати ризики, зберігати і поліпшувати здоров’я та якість життя.

Економічну незалежність країни будують її громадяни. Тільки фізично здорова людина може вирішити поставлені перед нею завдання. З кожним роком фізично здорових людей стає дедалі менше. І уряд занепокоєний цим становищем. Держава разом із громадськістю сприяє збереженню здоров’я учасників навчально-виховного процесу, залученню їх до занять фізичною культурою і спортом.

У   КЗ «Чернігівська загальноосвітня школа – інтернат І – ІІІ ступенів» ЗОР навчається більше 150 учнів.  Діти, починаючи з підготовчого  класу  , відвідують заняття з ЛФК, які веде учитель  Дядя Олеся Володимирівна.

Заняття тривають по 35 хв. Зміст програми з ЛФК складається з блоків: блок знань та блок способів і методів рухової фізкультурно-оздоровчої діяльності. Учні здобувають знання та навички практичного оволодіння провідними системами фізичного оздоровлення, методами збереження здоров’я, основами самоконтролю. Форма та зміст занять орієнтовані не тільки на засвоєння знань, а й на способи їх практичного застосування, розвиток власного потенціалу.

Блок способів рухової діяльності грунтується на принципах диференційованого та індивідуального підходу до учнів з урахуванням їхнього здоров’я, фізичного розвитку, фізичної підготовки, особистих інтересів. Виділено найхарактерніші дефекти, які насамперед потрібно коригувати та виправляти: вади  постави, зросту, плоскостопість, сколіоз.  У нашій школі функціонує   один  зал  для занять з ЛФК. Він обладнаний  спеціальними тренажерами, шведською стінкою, дзеркалами. Мрією всього колективу школи є придбання сучасного спортивно-лікувального інвентаря.

 В КЗ «Чернігівська загальноосвітня школа – інтернат І – ІІІ ступенів» ЗОР лікувальна фізична культура орієнтована на дітей з патологією опорно-рухового апарату, що мають такі дефекти, як сколіоз, плоскостопість, порушення постави, ДЦП та ін., які супроводжуються дисгармонійним рівнем фізичного розвитку та моторними порушеннями. У наслідок у таких дітей відзначається сповільненість і недостатність координації рухів, порушення рівноваги і вестибулярних реакцій, нерівномірність ритму і темпу руху. У техніці виконання циклічних рухів є відхилення: шаркающая хода, біг на напівзігнутих ногах при дуже малій амплітуді рухів рук і незначному нахилі тулуба. Руху самі по собі позбавлені пластичності, дії неточні. Все це, безсумнівно, погіршує якість життя дітей та їх соціальну адаптацію в суспільстві.

Для корекції вказаних порушень використовується лікувальна фізична культура, основним засобом якої є природне біологічне властивість людини - рух. Для надання тренувальної  та лікувальної дії використовуються організовані і цілеспрямовані рухи у вигляді дозованих фізичних вправ. У методиці занять лікувальною фізичною культурою передбачається: системність, правильний підбір фізичних вправ відповідно до завдань корекції кожної дитини, певна послідовність і розстановка фізичних вправ в одноразовому занятті, впродовж режиму руху одного дня і всього курсу реабілітації.

Підбір і дозування фізичних вправ проводяться з урахуванням методичних основ фізичного тренування, головними з яких є повторність, поступовість, всебічність, доступність фізичних вправ. Багаторазове повторення окремих вправ, регулярні і тривалі заняття лікувальною фізкультурою закріплюють руховий навик і сприяють стійкого поліпшення і відновлення функціонального стану опорно-рухового апарату.

Види вправ при сколіозі
• Симетричні. Як правило, концентрують лікувальний вплив на певній ділянці хребта. Такі вправи підбираються строго під контролем лікаря з урахуванням локалізації викривлення і впливу вправи на кут викривлення.
• При симетричних вправах зберігається серединне положення хребта. Їх корегуючий вплив пов'язано з тим, що відбувається напруга м'язів по-різному з двох сторін для того щоб зберегти симетрію тіла. При цьому м'язи вирівнюються, сколіозна дуга стає менше. Їх перевага в тому, що це проста методика підбору вправ.
• Загальнорозвиваючі вправи впливають на м'язи шляхом силового, швидкісного впливу, на рівновагу і баланс, розслаблення і напруження, витягування. Часто комплекс виконується з силовими обтяженнями: булавами, м'ячами, гантелями, скакалками.
• Деторсионная вправи спрямовані на обертання хребців в протилежну торсии сторону. Зміцнення розтягнутих м'язів і розтягування спазмованих. Це вправи як відведення ноги в сторону протилежну угнутості хребта при поперекової дузі.
• При незначних порушеннях постави 1,2 ступені сколіозу у дітей і дорослих, можна виконувати курс основних нескладних симетричних вправ. При їх виконанні на хребет виявляється саме мінімальне вплив. Саме тому ризик отримати травму або погіршити свій стан зводиться до нуля. Семетричні вправи роблять різний вплив на м'язи тіла, які деформувалися при викривленні хребта. При їх виконанні, сильні м'язи тренуються менше, а на слабкі виявляється більший вплив. У результаті цього коригується дисбаланс м'язового корсету. На додаток до базового комплексу гімнастики лікар розробляє додатковий індивідуальний комплекс з обов'язковим навчанням до їх виконання.
• При виправленні сколіозу застосовується весь арсенал засобів ЛФК. Загальна тривалість всіх фізичних вправ повинна становити 2 - 3:00. Основа ЛФК при сколіозі це, звичайно ж, лікувальна гімнастика. Вона повинна починатися з вибору оптимального вихідного положення, при якому забезпечується найбільша розвантажену хребта. Зазвичай це положення на боці де утворилася опуклість або на животі.
• В оптимальних положеннях хребет більш чутливий до впливів коригуючого характеру, поліпшується кровообіг і лімфоток у всіх м'язах і органах. У міру поліпшення стану включаються в комплекс вправи стоячи. Після того як буде підібрана вихідна позиція, можна підбирати коригуючі вправи. Вони коректують викривлення в залежності від локалізації викривлення, ступеня розвитку сколіозу. Лікувальна фізкультура при сколіозі проводиться у дзеркал, що дозволяє спостерігати за правильністю їх виконання, щоб оцінювати ступінь асиметрії і виробити правильне положення тіла, таким чином розвивати м'язову пам'ять і почуття правильної постави.
Для дітей хворих на сколіоз велике значення має дихальна гімнастика, так як у них найчастіше деформована і слаборазвинена грудна клітка. Спеціальні дихальні вправи сприяють збільшенню обсягу легень, грудна клітка розвивається. Діти займаються під управлінням і постійним наглядом методиста, який подає команди «вдих» і «видих». Дихання застосовується і черевне і грудне.
Методист звертає увагу дітей на те, щоб вони не забували дихати при гімнастиці. При наповненні грудної клітки повітрям, вона максимально розширюється, і м'язи хребта також знаходяться в тонусі. Хворі з 1 і 2 ступенями розвитку сколіозу можуть тренуватися в групах, для людей з 3 і 4 ступенем показані тільки індивідуальні заняття.
Дихальні вправи спочатку виконують лежачи на спині, а потім вже в скорригированного позах. Методист надає протидія руками, які кладе на нижні ребра. Асиметричні вправи пов'язані з корекцією постави. Методист кладе руку з боку опуклості, а з боку угнутості піднімає її. Для дітей часто дихальна гімнастика виконується в ігровій формі. Наприклад, хто зможе швидше надути повітряну кульку, щоб він лопнув.

ГРАФІК    ПРОВЕДЕННЯ 

ЛІКУВАЛЬНОЇ ФІЗКУЛЬТУРИ

 

НАЗВА

ДНІ ПРОВЕДЕННЯ

КЛАС

ЧАС ПРОВЕДЕННЯ

МІСЦЕ

ВЧИТЕЛЬ

 

ЛІКУВАЛЬНА ФІЗКУЛЬТУРА

Понеділок

Підготовчий   А

  1600 – 1635

 

каб. ЛФК

Дядя О.В.

Вівторок

1600 – 1635

Четвер

1600 – 1635

П‘ятниця

 1230  - 1305

 

ЛІКУВАЛЬНА ФІЗКУЛЬТУРА

Понеділок

Підготовчий   Б

  1645 – 1720

 

каб. ЛФК

Дядя О.В.

Вівторок

1645 – 1720

Четвер

1645 – 1720

П‘ятниця

1600 – 1635

 

ЛІКУВАЛЬНА ФІЗКУЛЬТУРА

 Вівторок

1 клас

1730 -1805

 

 

каб. ЛФК

Дядя О.В.

Середа

1645 – 1720

Четвер

1730 -1805

П‘ятниця

1135 – 1210

 
Онлайн
Вхід на сайт

Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Календар України

Чернігівська загальноосвітня школа-інтернат © 2024